wait لطفا صبر کنید
صفحه اصلی  » مقالات
1395/12/08
4823
00

مدل پشتیبانی در شرکت اراکل

مشتریان oracle نسخه 11g نگارش 1 باید تا پایان این ماه (آگوست) ارتقا پیدا کنند و یا در غیر این صورت با پرداخت سالانه مازاد (بابت پشتیبانی) روبرو خواهند شد.

مشتریان oracle نسخه 11g نگارش 1 باید تا پایان این ماه (آگوست) ارتقا پیدا کنند و یا در غیر این صورت با پرداخت سالانه مازاد (بابت پشتیبانی) روبرو خواهند شد.
پس از عمومیت پیدا کردن یک محصول جدید، فروشنده ها یک پشتیبانی premier 5 ساله را فراهم می کنند (همانطور که برای نسخه 11g نگارش 2 در سال 2007 کردند). سپس پشتیبانی خود را برای سه سال دیگر ولی با هزینه مازاد تمدید می کنند.
همچنین امکان پشتیبانی پایدار تا وقتی که مشتریان تمایل داشته باشند فراهم است ولی مزایای کمتری دارد منجمله نبود وصله های جدید، رفع باگ و بروزرسانی های منظم.
مشتریانی که پیش از این به نگارش دو ارتقا پیدا کرده اند تا ژانویه 2015 از پشتیبانی premier بهره مندند.
مشخص نیست که چه تعدادی از مشتریان پایگاه داده های اراکل تا پایان پشتیبانی premier نگارش یک بر سهم اراکل از بازار تاثیر خواهند گذاشت.
طبق نظر تحلیل گر IDS تعداد مشتریانی که هنوز ارتقا پیدا نکرده اند زیاد است ولی هنوز اقلیتی از کل مشتریان هستند.
حدود یک چهارم مشتریان گروه pythian(شرکت مدیریت پایگاه داده های از راه دور)، انتاریو، اتاوا حداقل یک پایگاه داده نگارش یک را دارند در حالیکه 55 درصد حداقل یک نمونه نگارش دو را دارند.
به هر حال بسیاری از پایگاه داده های اراکلی که توسط pythian مدیریت می شوند نگارشی حتی پایین تر از نگارش 1 دارند. به نظر Paul vallace از شرکت pythian این مشتریان تصمیم آشکار خود را برای خارج شدن از پشتیبانی این محصولات گرفته اند و در نتیجه تاریخ پشتیبانی نگارش های جدید برای آن ها بی اهمیت است.
John matelski رئیس گروه کاربران مستقل اراکل می گوید: نظری در مورد تعداد شرکتهایی که در نگارش یک می مانند ندارند (ارتقاء نمی یابند). می توانم بگویم که روندی دیده شده که در آن شرکت ها و نمایندگی ها در یک بازه زمانی کوتاهتری (نسبت به نگارش های قبل) به اراکل نسخه 11g ارتقاء پیدا کرده اند.
ادامه صحبت john (که همچنین یک CIO از بخش Gwinnett از ایالت جرجیا است): همچنین تجربه نشان داده است که به طور معمول شرکت ها منتظر نگارش دوم پایگاه داده برای ارتقاء می مانند پس تعداد زیادی از آنها نگارش اول را کنار می گذارند ولی از مزایای نگارش دوم استفاده خواهند کرد.
بخش Gwinnett از محصول نسخه 10g اراکل استفاده کرده و از نسخه 11gR1 تنها در محیط های آزمایشی استفاده می کند. روش ما این است که پس از مطمئن شدن از اینکه تمام باگ های یک نسخه برطرف شده اند، به آن نسخه ارتقاء پیدا می کنیم.
Marc fielding مشاور گروه pythian با matellski هم نظر است: بیشتر مشتریان ما دوره های تست طولانی مدتی برای نسخه های جدید دارند. و تمایل دارند که آن را بر روی محصول نهایی و چندسال پس از حضور اولیه اعمال کنند.

تماس با ما

ایمـیل : I N F O @ D E P N A . C O M
 دفتر تهران : خیابان کارگر شمالی - بعد از مسجد النبی - خیابان ابراهیمی (17) - پلاک 140
تلفن:88019001-021
 دفتر قم : خیابان 45 متری صدوقی - 20 متری فجر - خیابان دانش - کوی 14 - پلاک 10
تلفن:32906868-025